Już w ten weekend w TDSz  drugie spotkanie w ramach projektu „Poznajmy się! TEATR + SZKOŁA”. WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI I PEDAGOGÓW z zakresu pedagogiki teatru, badające edukację teatralną w szkołach poprowadzą Katarzyna Piwońska i Dorota Kowalkowska.
W programie: budowanie warsztatu do spektakluZAPOLSKA SUPERSTAR (JAK PRZEGRYWAĆ, ŻEBY WYGRAĆ)” (kontynuacja pracy do spektaklu, ale wokół nowego tematu) oraz warsztat wprowadzający  do spektaklu „NA BOGA! (Jak budować warsztat wprowadzający uczniów w spektakl?)


Celem projektu jest wyposażenie nauczycieli w różnorodne, niesztampowe narzędzia do rozmowy o oglądanych spektaklach, zachęcenie do włączania nowych metod interpretowania przedstawień, (innych niż dyskusja, rozmowa, pisanie recenzji).
Integralną częścią spotkań będą rozmowy skoncentrowane na budowaniu w teatrach oferty edukacyjnej pomocnej dla pedagogów. W ten sposób uczestnicy projektu będą mogli przyczynić się do kształtowania oferty edukacyjnej Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu.

Zapraszamy wszystkich chętnych Pedagogów. Zajęcia są bezpłatne. Jedyny koszt to zakup promocyjnego biletu na spektakl w cenie 6 zł (dla uczestników warsztatów).

Można jeszcze dołączyć. Zapisy trwają do 7 kwietnia u Pedagoga Teatru:
dorotakowalkowska@gmail.com / tel. 74/6488315

Projekt jest realizowany w ramach otrzymanego przez Katarzynę Piwońską Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

PROGRAM: CZĘŚĆ II / kwiecień

  • 8 IV/ Świetlica
    17.00 – 18.45 (Świetlica) – warsztaty do spektaklu ZAPOLSKA SUPERSTAR (kontynuacja I odsłony warsztatów wokół nowego tematu)) – prowadzenie: Katarzyna Piwońska i Dorota Kowalkowska
    19.00 (Scena Kameralna) – nauczyciele oglądają spektakl WIELCY INNI II: DEPRESJE. SZYMBORSKA, RYMKIEWICZ, BIELICKA
  • 9 IV / Scena Kameralna
    12.00 – 17.40 (z przerwą na obiad)warsztaty do spektaklu NA BOGA! (Jak budować warsztat wprowadzający uczniów do spektaklu) – prow. Katarzyna Piwońska i Dorota Kowalkowska
    18.00 (DS)  – nauczyciele oglądają spektakl NA BOGA!

 

Pedagogika teatru – w ostatnich latach ta dziedzina edukacji teatralnej rozwija się bardzo prężnie, zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich. Jej metody umożliwiają budowanie lepszego porozumienia między twórcami teatralnymi, dziełem a widownią. Pedagodzy teatru wychodząc od materii spektaklu, pomagają znaleźć wspólną przestrzeń między rzeczywistością sceniczną a rzeczywistością odbiorcy sztuki. Pozwala to na dochodzenie do wiedzy poprzez doświadczanie i samodzielne odkrywanie rozwiązań, a nie przez podawczy model przekazywania wiadomości. Dla teatrów to okazja do aktywnego spotkania z widzami, poznania ich odbioru przedstawień i rozwoju instytucji w dialogu z publicznością. Dzięki udziałowi w warsztatach widzowie (w przypadku tego projektu będzie to środowisko szkolne) poznają w praktycznym działaniu język współczesnego teatru, dzięki czemu pełniej go rozumieją, ale też mają okazję do wyrażania i poszerzania własnej perspektywy na sprawy poruszane w sztuce.