SCHUBERT. ROMANTYCZNA KOMPOZYCJA NA DWUNASTU WYKONAWCÓW
I KWARTET SMYCZKOWY

PREMIERA:

27 lutego 2016r.
Stara Kopalnia Galeria Nr 5

Spektakl trwa 110 minut

Wywiad z WOJTKIEM BLECHARZEM
- GOŚĆ DNIA
Telewizja Wałbrzych


Zobacz trailer spektaklu:

Reżyseria: Magda Szpecht
Dramaturgia: Szymon Adamczak
Scenografia i kostiumy: Zuza Golińska, współpraca: Małgosia Golińska
Muzyka: Franz Schubert, Wojciech Blecharz
Choreografia: Paweł Sakowicz
Asystent reżysera: Radosław Mirski
Inspicjentka: Iwona Skiba
Zdjęcia: Katarzyna Chmura-Cegiełkowska

Obsada: Sara Celler-Jezierska, Karolina Krawiec, Rozalia Mierzicka, Małgorzata Zielińska [g], Michał Kosela, Filip Perkowski
oraz Janina Mikołajek, Róża Sochan, Elżbieta Sejda, Ryszard Godlewski, Zbigniew Sowiński, Ryszard Wróblewski
oraz kwartet smyczkowy:
Tomasz Kulisiewicz – skrzypce, Włodzimierz Brzeziński – skrzypce,
Bożena Papała – wiolonczela, Zofia Kowalczyk – altówka

Głównym bohaterem spektaklu SCHUBERT. ROMANTYCZNA KOMPOZYCJA NA DWUNASTU WYKONAWCÓW I KWARTET SMYCZKOWY jest muzyka i przetworzone wątki z biografii romantycznego kompozytora, Franza Schuberta. Ze sceny zabrzmi jego najsłynniejszy utwór ŚMIERĆ I DZIEWCZYNA wraz z nowoczesnym komentarzem skomponowanym przez Wojciecha Blecharza.

Punkt wyjścia dla tej scenicznej Schubertiady, złożonej z aktorów wałbrzyskiego teatru i grupy seniorów, studentów Sudeckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku stanowią ciała wykonawców i ich poczucie humoru.

Kwartet smyczkowy, złożony z dolnośląskich filharmoników, odegra zaś nieco inną rolę, niż jesteśmy do tego przyzwyczajeni.

Cztery części kwartetu, wykonywane przez muzyków na żywo, wyznaczą cztery odmienne części przedstawienia, opowiadającego o tym, co ukryte, wstydliwe, zmysłowe i pozaintelektualne.

W SCHUBERCIE ogromną rolę pełni choreografia, budowana wraz z wykonawcami; poprzez ruch chcemy pobudzać wyobraźnię i empatię. Muzyka klasyczna, odarta z oczekiwań i stereotypu, służy za partnera i gotowa jest pomieścić pragnienia, i marzenia każdego z nas. Przekonajcie się!


Współproducent spektaklu Centrum Nauki i Sztuki STARA KOPALNIA

Partner spektaklu: Sudecki Uniwersytet Trzeciego Wieku

Partner Premiery: PPUH WAREX Sp. z o.o.

341. premiera Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
sezon artystyczny Teatru 2015/2016

GŁÓWNA NAGRODA w konkursie PARADISO 9. Międzynarodowego Festiwalu BOSKA KOMEDIA w Krakowie.


 

22. Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej – WYRÓŻNIENIA dla TWÓRCÓW spektaklu

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Ewa Hevelke, Andrzej Lis, Zofia Smolarska, Szymon Spichalski, Izabela Szymańska, Katarzyna Waligóra.

Komentarze widzów:

  • Gdybym miał określić formę tego spektakl Magdy Szpecht to byłby to teatr tańca, performance , spektakl muzyczny . Głównym bohaterem spektaklu jest bowiem muzyka Schuberta . Ze sceny brzmi jego najsłynniejszy utwór ŚMIERĆ I DZIEWCZYNA wraz z nowoczesnym komentarzem skomponowanym przez Wojciecha Blecharza.
    Poza niezawodnymi wałbrzyskimi aktorami na scenie występuje kwartet muzyków i seniorzy, studenci Sudeckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku . I efekty tej koegzystencji na scenie są frapujące. W „ Pinie „ Cezarego Tomaszewskiego aktorzy Teatru Dramatycznego udowodnili ,że nieobcy jest im taniec, tutaj do umiejętności tanecznych , ruchowych dodają umiejętność współpracy z osobami, które zawodowymi aktorami przecież nie są , a spektakl Magdy Szpecht opiera się w dużej mierze na ich współdziałaniu scenicznym i pewnym otwarciu na partnera .
    To przekraczanie granic ; praca z ciałem, próby śpiewu klasycznego Karoliny Krawiec i Filipa Perkowskiego ; ten spektakl jest , mam wrażenie, pewnym procesem scenicznym.
    Lubię też taki teatr „ intymny”, blisko aktora i „ Schubert” po raz kolejny udowadnia wielkość i wszechstronność wałbrzyskiego zespołu.

Dodaj swój komentarz:
IMIĘ
E-MAIL

Z powodu ochrony przed spamem Twój komentarz zostanie wyświetlony po akceptacji przez administratora strony.