PREMIERA:
27 kwietnia 2018
na Dużej Scenie
Spektakl trwa 90 minut
bez przerwy
TEASER CZ. 1
https://youtu.be/No9ghCFM1Xw
TEASER CZ. 2
https://youtu.be/wCbYr8owWow
TEASER CZ. 3
https://youtu.be/bqZQ2gOt4Gk
AUSGANG – materiał EDU!
https://youtu.be/xSw269oPx1Q
tekst, dramaturgia: Magda Koryntczyk
reżyseria, scenografia: Mirek Kaczmarek
muzyka: Filip Kaniecki
ruch: Michał Przybyła
zdjęcia: Natalia Kabanow
obsada: Angelika Cegielska, Sara Celler-Jezierska [g], Irena Sierakowska, Irena Wójcik, Włodzimierz Dyła [g], Michał Kosela, Rafał Kosowski, Piotr Mokrzycki, Filip Perkowski, Dariusz Skowroński, Czesław Skwarek, Piotr Tokarz, Ryszard Węgrzyn oraz statyści: Oliwia Gruca, Agnieszka Małecka, Magdalena Małowska, Elżbieta Sejda, Róża Sochan, Ryszard Godlewski, Patryk Lech, Zbigniew Sowiński, Hubert Wasilewicz
Z inspiracji: „Mausem” Arta Spiegelmana, „Skowytem” Allena Ginsberga.
W spektaklu wykorzystano fragmenty Listów Jacka Kerouaca i Allena Ginsberga w przekładzie Krzysztofa Majera. (Wydawnictwo CZARNE, 2012)
„AUSGANG” to inspirowana ikonografią komiksu wszechczasów – „Mausem” Arta Spiegelmana – alternatywna Biblia – czyli historia ludzkości od Genesis do Apokalipsy, leksykon przemocy dla początkujących i średniozaawansowanych, przestroga przed milczeniem wobec niegodziwości i wezwanie do odpowiedzialności za świat, który tworzymy. Spektakl w niezwykłej, wizualnej formie, który w paradoksalny, precyzyjny i zabawny sposób dotyka wciąż nieprzepracowanych rozdziałów w historii człowieka.
UWAGA DEBIUT! Po raz pierwszy w roli reżysera – uznany scenograf MIREK KACZMAREK!
Komentarze widzów:
Z powodu ochrony przed spamem Twój komentarz zostanie wyświetlony po akceptacji przez administratora strony.
Bardzo cenię u wałbrzyskich twórców poszukiwania formalne, jak choćby w głośnym spektaklu Cezarego Tomaszewskiego, inspirowanym twórczością Piny Bausch, gdzie aktorzy mierzą się z choreografią, choć przecież zawodowymi tancerzami nie są. Twórcą najnowszej premiery jest debiutujący jako reżyser scenograf Mirek Kaczmarek i przestrzeń sceniczna, dekoracje odgrywają tu ważną rolę. Ale nie najważniejszą .
„ Ausgang „ inspirowany jest bowiem komiksem „ Maus” Arta Spiegelmana i niekończąca się trauma Zagłady jest tutaj zasadniczym tematem. Przy czym, jak u Nałkowskiej, to ludzie ludziom zgotowali ten los, Bóg w świetnej interpretacji Włodzimierza Dyły ma inne troski i raczej wszystko wymknęło mu się spod kontroli, a jego syn / Piotr Mokrzycki/ to wieczny hipis, rzecznik wszystkich uciśnionych mniejszości . Są w spektaklu fragmenty poruszające : monologi matki- myszy, walka z synem- homoseksualistą czy porywający monolog Ginsberga Michała Koseli. Ale „ Ausgang” pokazuje też ,że przemoc, nietolerancja to sztafeta pokoleń i nie ma od niej końca , co najlepiej ilustruje wzruszający monolog córki ocalonego Ireny Sierakowskiej.
W „ Ausgangu” podoba mi się, że ważna / i aktualna/ problematyka ubrana jest w nowoczesną, teatralną formę.
Super spektakl . Pozdrowienia dla Rafała Kosowskiego ktory gral jak zawsze wspaniale
Obawiam się że taki teatr dla Wałbrzycha będzie za trudny. Ake życzę powodzenia Walerian Domański, były członek zarządu regionu „Solidarność” O/Wałbrzych i mieszkaniec Wałbrzycha (Piaskowa Góra). O Zagładzie polecam mój scenariusz filmowy oraz moje książki, zbiory opowiadań. http://www.DomanskiBooks.com i amazon.com/books
Z całym szacunkiem ale komentarz powyżej jest cokolwiek protekcjonalny.Skąd taka ocena widowni teatru wałbrzyskiego?!
W Jeleniej Górze myślą jak pan Walerian. Same koszmarne farsy. Wałbrzyszanie! Zazdrościmy…