Pochodzi z Gądecza. Aktor, tancerz, performer. Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (2020).

Uczestniczył w multidyscyplinarnym programie dla młodych twórców i wykonawców ANFIBIA w Bolonii oraz w 4 edycji China-CEEC Summer Dance Camp (wymianie taneczno-kulturowej tancerzy chińskich i europejskich) w Chorwacji i na Węgrzech.

Współpracuje z kalkuckim teatrem Kasba Arghya, gdzie odbył dwumiesięczną rezydencję i zrealizował monodram, który prezentowany był na scenach w Indiach i Polsce oraz z Transnationales Ensemble Labsa w Dortmundzie (miejscem, w którym młodzi ludzie z doświadczeniem ucieczki spotykają się, żeby współdziałać z artystkami i artystami różnych kierunków), gdzie prowadził warsztaty i współtworzył kolektywny spektakl.

Tworzy własne prace performatywne: „RE/CREATE” w Studium Teatralnym w Warszawie, „BABEL” w Leggere Strutture Art Factory w Bolonii oraz „MULTITUDE”, za który otrzymał Nagrodę Instytutu Muzyki i Tańca na 6. Ogólnopolskich Dniach Monodramu w Koszalinie.

Na scenie Szaniawskiego zadebiutował rolą Pana Młodego w spektaklu „WESELE” w reż. Wojtka Klemma w 2019 roku. O tej roli Grzegorz Ćwiertniewicz pisał w swojej recenzji „Polska to wszystko hołota…” na łamach Odry: „Nie ma w spektaklu przerostu formy nad treścią, za to wyczuwa się ogromne zaangażowanie zespołu aktorskiego – Wojciech Marek Kozak zasługuje na uznanie szczególne, a o jego aktorstwie będzie jeszcze głośno”.

W swoim dorobku ma również spektakle teatru tańca. Stworzył rolę #Królowej w spektaklu „PLATEAU” duetu Maciej Kuźmiński/Paul Bargetto w Teatrze ROZBARK w Bytomiu (2019). Współpracował z Iloną Trybułą i Antonellą Boccadamo.

Wojtek Kozak tworzy również jako autor choreografii i ruchu scenicznego. W Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu był choreografem spektaklu „PANI MORU” w reżyserii Seba Majewskiego.

 

Spektakle:

WESELE

tekst: Stanisław Wyspiański / reżyseria: Wojtek Klemm / premiera: 29.11.2019 r.

 

HA(E)USER

tekst: Ewa Mikuła / reżyseria: Helena Ganjalyan / premiera: 6.03.2021 r.