Agnieszka Sokolnicka urodzona 14 stycznia 1984 roku w Wałbrzychu. Ukończyła I i II stopień wałbrzyskiej Szkoły Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w klasie skrzypiec Iwony Wesolińskiej.

 Absolwentka  Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na wydziale śpiewu solowego  w klasie prof. Ewy Wójciak – Wdowickiej.

Podczas studiów w roku 2007 otrzymała nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie pieśni Karola Szymanowskiego na VIII Moniuszkowskim Konkursie Wokalnym w Białymstoku.

A w roku 2009  została wyrózniona podczas  Konkursu Wokalnego Europejskiej Fundacji Promocji Sztuki Wokalnej w  Warszawie- “Złote głosy Mazowsza.”

W tym samym roku podczas konkursowego przesłuchania w Teatrze Wielkim w Poznaniu została zaangażowana do projektu „Jutro Opera”, w którym wystąpiła jako Paquett w przedstawieniu „Candide” L. Bernstein’a, co zaowocowało wieloma przedstawieniami w  Teatro  Goldoni w Livorno, Teatro del Giglio Lucca, Teatro Alighieri Ravenna oraz Teatro Verdi Pisa z towarzyszeniem Florenckiej Orkiestry pod batutą Elio Boncompagniego w reżyserii Michała Znanieckiego. Przedstawienie to zostało również zrealizowane  na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu.

W 2010 roku otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Wałbrzycha za osiągnięcia artystyczne oraz debiutowała partią Barbariny w „Weselu Figara” W.A. Mozarta w Teatrze Wielkim w Poznaniu pod batutą Francesco Botigliero.

W roku 2010/2011 została zaangażowana do niemieckiego Opernelitestudio w Theater Lübeck, gdzie wykonała role Sandmännchen, Taumännchen w przedstawieniu „Jaś i Małgosia” E.Humperdincka pod batutą Philippea Bacha oraz partię Heleny w „Mefistofelesie” A. Boito pod batutą Giacomo Sagripantiego. W tym samym roku kontynuowała naukę śpiewu w Musikhochschule w Lübeck w klasie prof. Anke Eggers.

W październiku 2011 roku została zaproszona do wykonania koncertowego opery „Candide” Leonarda Bernstein’a w Teatro Politeama Garibaldi w Palermo z towarzyszeniem L’Orchestra Sinfonica Siciliana pod batutą Elio Boncompagniego.

Laureatka  Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Kammeroper Schloss Rheinsberg 2012, po którym została zaproszona do wykonania partii Bronisławy w „Der Bettelstudent” Carla Millöckera w Rheinsbergu oraz w Braunschweigu pod batutą Georga Menskensa.

Swoje umiejętności wokalne rozwijała podczas kursów wokalnych pod okiem wielu znanych artystów, m. in. Teresy Żylis-Gara, Jadwigi Rappe, Poul Esswooda, Heleny Łazarskiej i Anny Radziejewskiej.

Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Elio Boncompagni, Roman Brogli – Saher, Giacomo Sagripanti, Francesco Botigliero, Mieczysław Dondajewski, Philippe Bach, Ludwig Pflanz ,Jerzy Kosek, Agnieszka Nagórka oraz reżyserami :Lukas Kindermann, Michał Znaniecki, Ryszard Peryt , Herbert Adler, Eleonora Paterniti.